Foto genomen op 5 maart 2009

zondag 14 september 2008

Tom: Huishouden: Schoonmaken....

Vrouwtje een ik hebben een verschil van mening.
Het gaat over het doen van het huishouden. Ik wil dat graag doen. Maar zodra ik het baasje een voetje wil helpen, probeert ze dat te verhinderen! Ik mag niet eens met de schoonmaakdoekjes, handdoeken, bezems etc. rondlopen!!!

Soms ben ik haar wel eens te slim af....
Vooral als ze achter de pc zit, dan heeft ze niet altijd in de gaten wat ik wil gaan doen... En ja... dan pak ik wel eens een schoonmaakjedoekje van het aanrecht... Kun je vlekjes mee van de grond krijgen...! Maar hoe snel ik ook loop, ik ren bijna... heeft ze het vaak toch door! En dan pakt ze het weer van mij af........!

MAAR
soms heb ik echt geluk!
En kan ik iets doen in het huishouden.

Dit was nog niet zo lang geleden. Het was op een moment dat het echt nodig was dat het laatste beetje stof/haren ook opgeruimd zouden gaan worden.

En dat wilde ik wel heel graag doen. Vrouwtje had namelijk net ervoor heel de kamer en de gang gedaan, nou, dus nu was het mijn buurt....

Het vrouwtje had gelukkig niet door dat ik de doek, die aan een stok vastzit, los had weten te krijgen. (Dat was ook de bedoeling want het moest een verrassing voor haar zijn!)

En zo kon ik beginnen...
om dat laatste beetje vuil te verwijderen.
Ik ging flink schudden met die doek,
zodat alles goed loskwam
en ja hoor, toen was die doek weer helemaal schoon!

Vrouwtje was er geloof ik niet zo blij mee....?!
Ze had het er over dat ze net de hele kamer al had gedaan.
Ja, dat wist ik toch...
Ik begrijp haar niet helemaal.
En ik wilde haar alleen maar helpen. (Die doek was namelijk echt nog niet schoon....)

En vanmorgen...

Vanmorgen zag ik mijn kans weer schoon en wilde het nog eens proberen om aan de slag te gaan en die doek, die inmiddels niet zo schoon meer was, om die weer schoon te maken. Maar doordat ik mezelf verraadde, ik ging blaffen.... heeft ze de stok met de doek er nog aan vast, van me afgepakt...mmmm

Vind het echt niet leuk!

Je zult me misschien vragen, waarom ga je dan ook blaffen...?!!
Tja, goeie vraag!
Dat kwam omdat die stok nog wel eens kan gaan bewegen....
Eng hoor!
Valt zomaar om....!
'k heb het zelfs wel eens meegemaakt dat hij tegen mij aanviel!

Misschien dat die stok het er niet mee eens was dat ik zijn doek af wilde pakken? En ik probeerde hem uit te leggen dat ik alleen maar even zijn doek wilde lenen, hij zou hem terugkrijgen.

Ik wilde alleen maar helpen.....

Ga nog wel eens nadenken wat ik dan in het huishouden kan gaan doen.... en hoe ik dat dan aan ga pakken.

Geen opmerkingen: