Foto genomen op 5 maart 2009

vrijdag 29 augustus 2008

Traininglevels

Ik zou nog wat schrijven over de levels.

Het is een soort spoorboekje wat je kan volgen. Het legt stap voor stap uit hoe je iets aan moet leren. Welke problemen je daarbij tegen kan komen en de oplossing daarvoor. Het is opgebouwd uit 7 levels. Hoe hoger de level hoe moeilijker de oefeningen worden.

Als je alle oefeningen uit alle levels hebt doorlopen heb je een hond die binnen een maand een hondensport kan beoefenen. De hond en jij hebben door het volgen van de levels zo'n goede basis meegekregen dat dit kan.

Als je nog vragen hebt over de levels kun je de schrijfster mailen. sue.eh@dragonflyllama.com <sue.eh@dragonflyllama.com>

Er is ook een Yahoo mailgroep (http://groups.yahoo.com/group/traininglevels/) waar je je problemen die je tegenkomt bij het trainen van je hond of dingen die heel goed gaan kunt delen met anderen.

Ik ben er lid van geworden (het is in het engels) en ik moet zeggen je leert echt veel van het lezen van de mails die mensen insturen.

Er is ook nog een leveltracker. (http://levels.honkersoftware.com/)Daar kun je invullen hoe het met de training gaat. Je kunt op je scoreboard zien hoever je al bent. Ook een aanrader!

Zoals je kunt lezen. Ik ben er echt enthousiast over. En ik zou het elke hondeneigenaar aan willen raden.

Als je moeite hebt met het lezen van het engels dan is er ook de nederlandse maillijst (de nederlandse clickerlijst http://groups.yahoo.com/group/NederlandseClickerlijst) waar je de eerste vier levels helemaal vertaald kunt vinden. (Ook een aanrader!)

Geen opmerkingen: