Foto genomen op 5 maart 2009

maandag 22 december 2008

Wil je even de deur dicht doen?

Het gaat heel goed met het aanleren van dit trucje. (oefening 24, level 3)

Tom doet de deur echt goed dicht. Ik kan de deur zelfs al een heel eind open laten staan en hij duwt net zo lang/hard met zijn neus tot hij netjes dicht is!

De volgende stappen zijn het leren dichtdoen van de deur als hij helemaal openstaat en het aanleren van het commando.

Ik wil graag dat Tom dit gedrag op meer deuren (bijvoorbeeld ook keukenkastjes) toe kan gaan passen en zal daar dus ook nog wel wat aandacht aan moeten schenken. Kan Tom me echt helpen in de huishouding... zal hij echt leuk vinden! Kan ik hem roepen als er een la een kastje of de deur dicht moet!

24 Trick, level 3. Closing the door. Tom is doing a great job! He already closes the door. The next thing will be that the door is completely open en learning the cue. (And lather generalization, so he can close kitchen cabin's also) But it is going great!

1 opmerking:

Bex and the Bookends zei

Great work Tom. Wanna come teach Molly for me?