Foto genomen op 5 maart 2009

maandag 1 december 2008

Ja, ja, ik ben een flatcoat...

Ik heb pas verteld over hoe ik lekker mijn ding was gaan doen. Ik zal je vertellen wat ik nog meer heb uitgehaald.

Het vrouwtje had na de ervaring van pas (8 meter lijn) even geen behoefte meer aan de lange lijn, ze was geloof ik bang, dat ik dan nog een keer zou ontsnappen. Dus wat heeft ze toen bedacht. Gewoon aan de korte lijn.

Tja.
Of dat zou helpen....

NEE!

Ik was keurig aan het wandelen met mijn vrouwtje tot ik een andere hond zag, die moest ik begroeten! Baasje moest stoppen, maar dat deed ze niet, dus zij liep door, ik in de remmen, en ja, toen had ik door dat ik, als ik mijn kop op een goede manier hield, ik uit de halsband kon ontsnappen!

Het vrouwtje keek heel raar op, toen ze alleen nog de riem en halsband vast had, en ik lekker aan het rennen was...

Het was wel wat gevaarlijk, en ik hield het vrouwtje echt wel in de gaten hoor. Ik was op een gegeven moment in een tuintje, en daar was een heg, dus mijn vrouwtje dacht dat ze me daar wel kon pakken. NIET DUS.
Ik sprong er gewoon overheen!

Mijn vrije uurtje was nog niet voorbij!

Toen mijn vrouwtje wegrende, ben ik maar achter haar aangegaan. En toen zijn we samen braaf naar huis gewandeld.

Mijn vrouwtje had het even helemaal gehad, geloof ik, en wat had ze toen besloten. We gingen samen 's middags naar de hei! Heerlijk!!!

Ook daar ben ik even een tijdje mijn eigen gang gegaan, maar ook heb ik heel netjes geluisterd. Ze verstopte zich achter bomen, en dat had ik heel snel door, en rende dan hard naar haar toe. Of ze misschien de weg kwijt was....

Ook het hier commando heeft ze een paar keer geroepen en dan reageerde ik ook meteen.

Maar ja, ik moest gewoon ook even nog lekker er vandoor.

Vrouwtje heeft horen zeggen dat dit gedrag komt doordat ik in de pubertijd ben gekomen. Wat dat is... ik ben gewoon heel benieuwd naar wat voor leuke dingen ik allemaal kan doen in deze wereld.
En dat zijn hele leuke dingen! Ben benieuwd naar wat er nog meer gaat gebeuren....

Geen opmerkingen: