Foto genomen op 5 maart 2009

woensdag 22 oktober 2008

Target 23

Om wat afwisseling in de oefeningen aan te brengen heb ik gekozen om ook een begin te maken met de oefening target.

Bij deze oefening (level 3) is het de bedoeling dat de hond een plek op de grond met zijn neus of poot aanraakt, over een afstand van zo'n 2.5 meter.

Ik heb er voor gekozen om de poottarget aan te leren. (Met zijn neus kan hij al mijn hand en de targetstok aanraken.) De poottarget is handig voor bijvoorbeeld flyball! of het aanleren van het drukken op een liftknopje, aan/uit schakelaar van een lamp etc.

De start:
Een plastic deksel van zo'n 25x25cm. (Eigenlijk moest volgens Sue het begin voorwerp zo'n 30x30 cm zijn maar ik heb het hier maar meegedaan.) Deze heb ik op de grond gelegd. En om het erg wegschuiven op het zeil tegen te gaan heb ik mijn voet er een beetje opgehouden. Zodra Tom per ongeluk met zijn poot het voorwerp aanraakte heb ik geclickt.

Resultaat:
Tom had heel snel door dat hij met zijn poot op dat stuk plastic moest slaan. Leuk gezicht!!!

En van dat denkwerk word je moe.... hij ligt nu heerlijk te slapen!

Geen opmerkingen: