Foto genomen op 5 maart 2009

zaterdag 26 september 2009

Wat is clickertraining toch leuk!

Vandaag weer geoefend op het begroeten.

Eerst weer even herhalen wat we gisteren hadden gedaan. (Op dezelfde plek als gisteren) Ik heb mijn vader op mij af laten lopen. In eerste instantie kwam Tom nog overeind. Maar daarna ging het zo goed dat mijn vader op ons af kon lopen en rustig 5tellen kon blijven staan. Dus toen dacht ik we zijn klaar voor de volgende stap:

Stap 4.
Een persoon loopt op mij af en raakt de hond heel even aan op de borst. (Dit kan alleen voor honden die mensen al heel erg leuk vinden, zoals Tom.)

Mijn vader deed dit en ook dit ging zo goed dat ik vond dat we het al weer iets moeilijker konden maken... namelijk dat mijn vader Tom wat langer gaat aanraken.
Ik ben gestopt toen mijn vader Tom 2 tellen kon aaien op zijn borst!!!

's Avonds hebben we het ook nog even in mijn huiskamer geoefend. Dit was weer een hele nieuwe omgeving dus we begonnnen weer met stap 1.
Ik ben gestopt toen Tom rustig bleef zitten terwijl mijn vader Tom 3 tellen op zijn borst aan het kriebelen was!!!!

Ik weet dat Tom kan reageren op mijn vaders stem. Tom is namelijk echt heel enthousiast wanneer hij mijn vader ziet! Dus op dit moment in de training zegt mijn vader nog helemaal niets. Dit is iets waar ik natuurlijk ook wel op ga oefenen.

Maar wat gaat clickertraining met wat meewerking van derden toch supersnel! Als ik kijk hoe Tom er donderdag aan toe was en nu....

Geen opmerkingen: