Foto genomen op 5 maart 2009

zondag 14 juni 2009

Show KC Oss

Gisterochtend moest ik heel vroeg mijn mandje uit en mocht ik met de auto mee. Toen ik uit mocht stappen zag ik allemaal mensen en viervoeters. Zou er een feestje zijn?

Met het vrouwtje ben ik een hal in gelopen en daar heb ik in een afgezette ring een rondje mogen rennen en na een tijdje wachten (wat heb ik veel geduld moeten hebben die dag zeg!) was het eindelijk zover. Het ging beginnen. Ik moest gaan staan en het Wilhelmus werd afgespeeld. Heb nog geprobeerd mijn poot op mijn hart te leggen maar dat lukte niet zo goed. (Moet ik wat meer op oefenen).

Toen ging het gebeuren hoor. Vrouwtje nam me mee de ring in en daar was nog een andere vrouw met een flatje van 5 jaar (die Nederlands Kampioen is geworden) en toen moest ik keurig gaan staan en mochten we rennen.

Ik zag ineens dat ik ook nog wat publiek had. Een paar labradors zaten te kijken (en natuurlijk ook veel mensen). Ik raakte heel even mijn concentratie kwijt (publiek heb je tenslotte ook niet elke dag) maar ik herpakte mezelf snel en heb toen keurig mijn beste pootje voorgezet.

Mijn vrouwtje heeft mijn gebit getoond aan de keurmeester (als ik mijn lip op zou trekken dan zou de keurmeester misschien denken dat ik niet zo vriendelijk ben, dus vandaar dat mijn vrouwtje mijn lippen even wat omhoogdeed en dat ik dat niet zelf mocht doen. Slim vrouwtje heb ik toch!).

Vrouwtje was zo trots op me. Ik heb heel lang keurig gestaan terwijl er vier mensen achter een bureau zaten en zaten te schrijven. Al die tijd heb ik naar mijn vrouwtje gekeken en heb ik heeeeel hard gekwispeld. Ik heb keurig meegelopen. De keurmeester heeft mij uiteindelijk ook goed kunnen betasten.
Kortom prima geslaagd!

Het enige puntje waar mijn vrouwtje nog aan zou mogen werken is het niet opspringen tegen de keurmeester........ nou ja, dat zou ze mij mogen leren. (Zij deed dat niet hoor).

Toen alle keuringen voorbij waren (na lang wachten) en wij nog niet naar huis mochten (nog langer wachten...) heb ik lekker met het vrouwtje in de ring gespeeld. Heb heel mooi gevolgd, heb allerlei commando's opgevolgd en mocht ik touwtrekken met een speeltje wat het vrouwtje bij zich had. Dat vind ik ontzettend leuk!!!

Na heel lang wachten mochten we uiteindelijk gelukkig weer naar huis, wel vermoeiend hoor zo'n dagje, maar niet voordat wij ook nog even langs de McDonalds zijn gegaan voor een ijsje. Nou ja, ik mocht alleen het bekertje leeglikken...

O ja, bijna vergeten te zeggen. Ik heb mijn papa gezien!!! Mijn papa is die dag Veteranen Kampioen geworden! Wow pap, ik ben trots op je!

Hieronder zie je wat er op het papier is geschreven over mij:

Beoordeling:

Reu, 2 jaar, g.rasbeeld, mocht wat meer massa hebben en iets meer bone, g.hals-rugbelijning, passend mnl. hoofd voor dit lichaam, g.oog, schaargebit, prima oor, g. hals, vold. voorborst, ribwelving o.k., harmonisch gehoekt, prima staartaanzet + staartactie, zag graag in beweging meer paslengte, tilt de voorbenen iets hoog op, g.vacht -structuur, prima temperament.

Zeer Goed
2de plaatsing Open Klas Reuen

Hieronder een foto van mij. Er komen er nog meer bij. Ook nog wat filmpjes!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha, die Tom,

Nou, super keurverslagje toch!
En wie weet als je oud genoeg bent wordt je misschien net zoals Paps ook nog eens veteraan kampioen!!

Eerst nog maar even lekker genieten van je jeugd. Enne dat hulphond........ja, dat heb je weer van Mams, die loopt ook altijd schoenen aan te geven.

Dikke knuff!!! Elma. Dikke lebber van Sandy, Joy en van je halfbroertjes en halfzusjes!!!