Foto genomen op 5 maart 2009

maandag 16 februari 2009

Apporteren

In het volgende filmpje kun je zien hoe Tom netjes kan apporteren.

Voor het levelboek level 4 moet hij twee verschillende voorwerpen oppakken waaronder eentje van metaal. Ik heb een lepel gebruikt. (Eerder heb ik ook geoefend met zijn voerbak, die kan hij nu ook netjes oppakken en vasthouden! Leuk trucje...) Zoals je in deze video kunt zien is het lastig voor Tom om die dunne lepel op te pakken maar hij doet het.

Tom doet eigenlijk al veel meer dan moet voor level 4. Voor dit level moet Tom twee verschillende voorwerpen aanpakken. Maar Tom, een echte RETRIEVER, haalt de voorwerpen al op en komt netjes voor me zitten. En laat pas los als ik click.

(Helaas had ik geen licht aan gedaan en is het een beetje te donker in de huiskamer... maar ik hoop dat je er toch iets van kunt zien.)



Here you can see how Tom is able to retrieve two object including one of metal. I used a table spoon. It is a little hard to pick but Tom does it. The quality of the video isn't bright but I hope you can see some of it.

Geen opmerkingen: